شناسهٔ خبر: 175484 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

اخذ ردیف ملی برای تمام راه‌های شریانی استان اردبیل

اخذ ردیف ملی تمام راههای شریانی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری روایت تحول به مناسبت هفته دولت در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: راه و شهرسازی حوزه‌های متعددی را از ساخت مسکن، ساختمان‌های دولتی و عمومی، احداث مجموعه‌های فرهنگی و هنری، پروژه‌های بزرگراهی تا اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و مرمت آثار تاریخی بر عهده دارد.

وی افزود: استان اردبیل به لحاظ برخورداری از بزرگراه از یک فقر تاریخی رنج می‌برد که در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا بخشی را با توسعه و احداث بزرگراه‌ها در محورهای شریانی برطرف کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج یا شش سال گذشته برای تمام راه‌های شریانی استان ردیف ملی اخذ شده و در حال حاضر در همه راه‌های مواصلاتی استان با بهره‌مندی از پیوست بودجه پروژه‌های توسعه بزرگراهی در حال اجرا است که از شمال تا جنوب استان اجرای پروژه‌های متعددی را در قالب توسعه بزرگراه‌ها در مرحله اجرا داریم.

حیدری افزود: ۱۸۵ کیلومتر احداث بزرگراه قبل از دولت سیزدهم در این استان به انجام رسیده بود که در دولت شهید رئیسی ۵۲ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و در ادامه توسعه ۱۸۰ کیلومتر احداث بزرگراه برنامه ریزی و هدف‌گذاری شد که به طول بزرگراه‌های استان اضافه شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۳۵ کیلومتر محور اردبیل- سرچم ۲۱ کیلومتر در پایان سال ۱۴۰۲ زیر ترافیک رفت و ۱۴ کیلومتر نیز در روزهای اخیر بازگشایی و زیر بار ترافیک خواهد رفت که افتتاح رسمی آن با حضور مقامات عالی کشوری و استانی اتفاق خواهد افتاد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: جا دارد به خاطر تأمین اعتبارات لازم برای پروژه‌های بزرگراهی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و حمایت‌های استاندار با تمام کمبودهای منابع مالی قدردانی کنیم.

حیدری بیان کرد: احداث ۵۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی در اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان است که به دلیل تردد بیشتر در محورهای شریانی و تصادفات جاده‌ای در این محدوده‌ها، باید توسعه بزرگراهی در این استان رقم بخورد و در این زمینه منتظر تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز هستیم.

وی با تقدیر از زحمات تلاش‌های پیمانکاران، به مطالبات یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم برای تکمیل بزرگراه‌های استان مورد نیاز بوده که این امر نیازمند همکاری همه جانبه مسولان است.